Simularea EN la clasa a 7-a

├Än prim─âvara lui 2019 i-am scris D-nei Ministru Ecaterina Andronescu o epistol─â despre o propunere ciudat─â de structurare a anului ┼čcolar. D├ónsa ├«┼či d─âduse adresa la o ├«nt├ólnire cu directorii din Cluj ┼či de acolo aveam adresa. Era clar c─â avea pe cineva care s─â citeasc─â toate ciud─â┼úenile venite din ┼úar─â ├«ntr-o astfel de situa┼úie, a┼ča c─â m-am hot─âr├ót s─â-mi lansez g├óndurile. Cu acea ocazie am pus ┼či un Post Scriptum legat de organizarea simul─ârii pentru EN la clasa a 7-a, respectiv a simul─ârii pentru BAC la clasa a 11-a. B─ânuiesc c─â g├óndurile exprimate au r─âmas prin minister ┼či dup─â plecarea D-nei Andronescu. Nu am preten┼úia c─â ├«n urma scrierii mele s-a luat decizia despre simul─ârile pentru clasele a 7-a ┼či a 11-a din 2020; mai degrab─â cred c─â ideea plutea ├«n aer, iar la minister s-au adunat g├ónduri convergente din mai multe direc┼úii ├«n acest sens (cunosc fenomenul de mult: ├«n urm─â cu peste 10 ani, l-am c─âutat pe Dl fost ministru Mircea Miclea ┼či l-am rugat s─â transmit─â la minister disperarea ├«n leg─âtur─â cu fenomenul tezelor unice, iar d├ónsul mi-a spus c─â va transmite ┼či c─â ┼čtie c─â la minister se discut─â intens despre scoatera acestora, pentru c─â exist─â mesaje ├«n acest sens din toate p─âr┼úile). Consider c─â poate fi de interes s─â v─â prezint r├óndurile trimise ├«n urm─â cu un an ├«n leg─âtur─â cu simularea EN la a 7-a:

*

├Äntre timp (…) s-a decis simularea EN ┼či la clasa a VII-a. Personal, consider aceasta o decizie foarte bun─â. Permite┼úi-mi s─â fac totu┼či o scurt─â observa┼úie legat─â de aceast─â simulare, valabil─â ├«ns─â ┼či referitor la simularea din clasa a XI-a. Astfel, v─â rog s─â lua┼úi ├«n considerare analiza oportunit─â┼úii organiz─ârii acestei simul─âri ├«n anii viitori ceva mai t├órziu dec├ót cele de clasa a VIII-a, din urm─âtoarele motive:

-Ar sc─âdea stresul organizatoric la nivelul ┼čcolilor (probleme de spa┼úiu ├«n cazul claselor cu b─ânci pentru doi elevi; profesori supraveghetori c├óte 2 ├«n clas─â ┼či unul pe coridor; multe lucr─âri de corectat etc.);

-Ar permite organizarea unor subiecte din cea mai mare parte a materiei de clasa a VII-a, de pild─â ├«n situa┼úia organiz─ârii simul─ârii la ├«nceputul lunii mai. Includerea acestor simul─âri (a VII-a ┼či a XI-a) se potrive┼čte evident (├«ntr-o perioad─â de evalu─âri de final);

-Rolul simul─ârilor drept ÔÇťsemnal de alarm─âÔÇŁ la adresa elevilor nu le impune urgen┼úa pentru luna martie. Nici ├«n marile ora┼če, nici la clasele din mediul rural sau semirural, nu se va apuca nimeni foarte repede de ├«nv─â┼úat dup─â simulare pentru a recupera. Majoritatea vor lua ├«ns─â ├«n serios avertismentul pentru ├«nceputul clasei a VIII-a; ├«n cazurile cele mai bune se vor apuca de ├«nv─â┼úat dup─â ├«nceputul vacan┼úei. CTG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.