Avertisment

├Än ┼úara noastr─â nu se prea pune ├«ntrebarea ÔÇťla ce folose┼čte ├«nv─â┼úatul matematicii?ÔÇŁ. Asta pentru c─â din start credem c─â avem r─âspunsul stabilit: ÔÇťpentru promovarea examenelorÔÇŁ sau ÔÇťpentru olimpiade ┼či alte concursuri ┼čcolareÔÇŁ. Aceast─â atitudine duce ├«ns─â la o concluzie elementar─â: exist─â anumite persoane care nu au nevoie nici la examene, nici de concursuri de matematic─â, iar ace┼čtia nu au practic nevoie s─â ┼čtie matematic─â, a┼ča c─â o eludeaz─â. La ce duce o astfel de politic─â peste ani? Am ales dou─â exemple din multitudinea celor care ne ├«nconjoar─â, exemple care ar trebui s─â dea de g├óndit conduc─âtorilor matematicii rom├óne┼čti. Politica de predare a matematicii din ultimii 40 de ani a permis unui e┼čalon masiv de popula┼úie s─â creasc─â ┼či s─â se educe mai mult sau mai pu┼úin pe l├óng─â matematic─â, nebeneficiind de efectele formative ale judec─â┼úii matematice de baz─â, evit├ónd astfel educarea g├óndirii logice, cu urm─ârile pe care le vedem peste tot ├«n jurul nostru ├«n societate. Nu vorbesc aici de teoria matematic─â drept un obiectiv ├«n sine, ci despre efectele practic─ârii unei matematici bl├ónde cu to┼úi elevii, despre efectele acesteia asupra felului cum un individ ra┼úioneaz─â apoi ├«n via┼úa de zi cu zi. Iat─â exemplele de care vorbeam, unul de natur─â aritmetic─â, iar cel─âlalt de natur─â geometric─â. CTG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.